Divinity Wiki
Advertisement
Bycie Pogromcą to nie tylko nienawiść do Smoków, lecz również rozumienie ich.

Morgana - arcymagini przeprowadzająca rytuał przejścia w Dalekoblasku, a także postać występująca w grze Divinity II: Ego Draconis .

Charakterystyka[]

Według Edmunda, Morgana potrafi siać postrach, ale może być również miła, na swój sposób. Przy pierwszym spotkaniu z Pogromcą, kobieta jest przyjaźnie nastawiona i chętnie wyjaśnia obecną sytuację. 

Morgana wiedzie spokojne życia w Dalekoblasku, ale twierdzi, że czasami w wiosce bywa zbyt nudno. Kobieta uważa, że wrogów nie tylko należy nienawidzić, ale również trzeba ich dobrze poznać.

Historia[]

Divinity II: Ego Draconis[]

Morgana prowadzi laboratorium na końcu wioski, tuż obok Płomienia Boskiej Czci. Na początku wydaje się, że kobieta rozmawia sama ze sobą na temat wymieszania mikstury z ziołowym destylatem, który może doprowadzić do eksplozji. Uważa, że jej niewidzialny rozmówca jest nieodpowiedzialny. Po zauważeniu Pogromcy, przedstawia się i wyjaśnia, że wszyscy robią mnóstwo zamieszania, gdy do wioski przybywa nowy kandydat na Pogromcę Smoków.

Kobieta oznajmia, że wkrótce przekże bohaterowi wspomnienia smoków, dzięki temu zrozumie on ich język, motywy, moce i słabości. Dodaje również, że oczy głównego protagonisty przybiorą srebrną barwę, umożliwiając widzenie duchów, co jest także znakiem rozpoznawczym Pogromców Smoków. Zaznacza jednak, że rytuał przejścia ma efekt uboczny, ale nic na to nie można poradzić. Według niej haczyk tkwi w tym, że czar nie był oryginalnie przystosowany do możliwości ludzkiego mózgu, więc by zrobić dla niego miejsce wszelkie dotychczasowe doświadczenie ulega oczyszczeniu. Umiejętności wciąż tkwią w podświadomości, więc stopniowo istnieje możliwość ich odzyskania, po jakimś czasie. Morgana wyjaśnia, że wspomnienia smoków nie tylko przekazują wiedzę, której przyswojenie zwykłemu człowiekowi zajęłoby sto lat nieprzerwanej nauki, ale również chronią Pogromcę przed psychicznymi atakami Smoków. Bez takiej osłony człowiek zostałby marionetką  w ich rękach. Kobieta zauważa, że bohater ma wystarczająco silny umysł, więc wystarczy mu osiągnąć dominację w walce. Według Morgany, trening jaki przeszedł główny protagonista do tej pory, nie poszedł na ma marne, ponieważ dzięki niemu Pogromca posiada wielką moc i umysł dorównujący potęgą mądrości starych nauczycieli. Smocze wspomnienia doprowadzają słabych ludzi do szaleństwa i tylko osoba odpowiednio przygotowana do ich pozyskania, może przyjąć ten dar. Na koniec zauważa, że Marius i Rhode przeszli dokładnie to samo, a obecnie są potężnymi wojownikami, a następnie przekazuje bohaterowi smocze wspomnienia. Po przejściu rytualu, Morgana zaznacza, że główny protagonista będzie czuł przez chwilę zawroty głowy i dezorientację, co jest dowodem na to, że jego podróż zaczyna się od nowa. Morgana stwierdza, że Pogromca jest odtąd czystą kartą, która zapełni się opowieściami o różnych przygodach i cudach. Jednak nim bohater wyruszy na poszukiwanie smoków i chwały, kobieta sugeruje porozmawiać z weteranami Dalekoblasku oraz wyjaśnia, że AlbericAravir i Gawain wiedzą więcej o swoich profesjach, niż ktokolwiek inny. Dodaje również, by Pogromca nie zapomniał o Isobel, ponieważ poza smoczymi wspomnieniami, nie ma daru cenniejszego niż ten, który główny protagonista otrzyma właśnie od niej. Po zakończonej rozmowie okazuje się, że jej tajemniczym, niewidzialnym rozmówcą jest duch Toral. Morgana twierdzi, że ostatni składnik wywołujący efekt poświaty wciąż jej umyka. Toral zauważa, że można dodać kilka świetlików. Kobieta nie jest przekonana do tego pomysłu, ponieważ według niej pomimo, że załatwi to problem z jasnością, to jednak nie poprawi smaku.

Jeżeli Pogromca postanowi rozpoczać rozmowę z Toralem, wówczas Morgana ironicznie stwierdza, że duch ma poczucie humoru. Następnie włączy się kilka razy do ich rozmowy, wyjaśniając przy okazji czym jest Sala Echa. Po zakończonej rozmowie, kobieta nadal rozmawia z Toralem i pyta się go jak mu idzie z lekarstwem, na co duch odpowiada, że Generał Luxurius, wkrótce znów poczuje się jak dwudziestolatek. Morgana stwierdza, że znając upodobania tego człowieka, nie będzie tak różowo, ale nieźle płaci.

Czytanie w myślach[]

Czytanie w myślach kosztuje 3 PD.

Nie, nie, nie!.

Morgana skarci Pogromcę za to, że próbuje czytać jej myśli.

Ciekawostki[]

  • Morgana odnosi się do postaci - potężnej czarodziejki z legend arturiańskich, o tym samym imieniu.
Advertisement