Divinity Wiki
Advertisement

Oś czasu  – chronologiczne przedstawienie wydarzeń, które miały miejsce w uniwersum Divinity aż do czasu teraźniejszego. Wszystkie daty są określone skrótami:

  • AR: Anno Rivellonis – czas przed aktualną erą, starożytność.
  • AD: Anno Deorum – czas aktualnej ery, na cześć Siedmiu Bogów.

9100 AR[1] []

Dzięki swojemu przyjacielowi Architektowi i pomocnym radom Maxosa, Sigurd I buduje machiny wojenne, które pozwalają mu wytyczyć granice imperium. Rivellon jest krainą targaną wojną i konfliktami między rasami, która potrzebuje pokoju i stabilizacji, a także kogoś kto zjednoczy wszystkich w imię wyższych idei. Drużyna trzyosobowa dąży do ustanowienia ładu za pomocą zaawansowanej technologii.

Sigurd I staje się cesarzem, który ustanowia pokój i dostatek w krainie. Władca żeni się i płodzi trójkę dzieci. Dziecię rodzi mu także tajemnicza kochanka – Aurora, która w rzeczywistości jest pradawnym smokiem pod postacią kobiety. Po zjednoczeniu całego imperium, w Rivellonie nastaje pokój, a rozlew krwi szybko przechdzi do historii.

8800 AR []

Czas dostatku nie trwa jednak długo, bowiem przeciw władcy stają jego własne dzieci, omamione rządzą władzy. Wojna powraca ze zdwojoną siłą, a zagłada szerzy się jak nigdy dotąd.

Po śmierci cesarza Rivellonu, Sigurd I zostaje zabity przez własne dzieci i wybucha krwawa wojna domowa o tron. Rozpaczliwie pragnąc zachować dziedzictwo władcy, czarodziej Maxos zwraca się o pomoc do Smoczego Dowódcy – jedynego syna Cesarza, a także półsmoczego księcia, który nigdy nie zdradził swojego ojca i pochodzi z nieprawego łoża. Mag oddaje mu w dowodzenie Kruka – powietrzny okręt imperium.

Przypisy

  1. Larian Studios, „Divinity: Dragon Commander”, 2013 rok. Grumio twierdzi, że od trzystu lat impy poświęcają swoje życie technologii, dokładnie od momentu dołączenia do kampanii Sigurda I.
Advertisement