Divinity Wiki
Advertisement
Divinity Dragon Commander Header

Sigurd I – pierwszy cesarz zjednoczonego imperium Rivellon, będący twórcą niesamowitych machin wojennych, a także kochanek Aurory i ojciec KarthanaSybilliFarana oraz nieślubnego dziecka – Smoczego Dowódcy.

Historia[]

Przeszłość[]

Niewiele wiadomo na temat wczesnego życia cesarza. Zanim Sigurd I postanowił podbić i zjednoczyć Rivellon, już wtedty był uważany za potężnego dowódcę. Jego przyjaciel Architekt pomógł mu stworzyć machiny wojenne, które pozwoliły wyznaczyć granice imperium. Cenna również okazała się mądrość maga Maxosa, który również miał z cesarzem bliskie relacje i doradzał mu w trudnych chwilach.

Po krwawym zjednoczeniu imperium Rivellon ogłoszono pokój, a pamięć o rzezi szybko przeszła do historii. Sigurd I został mianowany pierwszym cesarzem ze względu na swoje zasługi. Władca zapoczątkował wiek dobrobytu, a niedługo potem ożenił się z bliżej nieznaną kobietą i spłodził trójkę spadkobierców: KarthanaSybillę i Farana.

Mimo zawarcia związku małżeńskiego, Sigurd I miał również romans ze smoczycą Aurorą, która potrafiła przybrać ludzką postać. Kobieta pewnego dnia pojawiła się na dworze cesarza i mężczyzna od samego początku się w niej zdurzył i postanowił zabiegać o jej względy. Jednakże nie tylko on zauroczył się w pięknej smoczycy. Jego przyjaciel Architekt również pragnął związać się z Aurorą. Ostatecznie kobieta wybrała cesarza, a wybór podjęty przez smoczycę zapoczątkował niepokój między przyjaciółmi do tego stopnia, że przyjaciel Sigurda I w pośpiechu opuścił dwór. Romans władcy z tajemniczą kobietą trwał rok, a jego owocem był Smoczy Dowódca, powszechnie uważany za bękarta. 

Niedługo potem Aurora została otruta przez Architekta, który w ten sposób zemścił się za odrzucenie. Dwór jednak nie znał bliżej okoliczności śmierci kobiety, a Sigurd I  w ciągu dziesięciu lat popadł w głęboką depresję[1]. Władca stał się chciwy oraz zupełnie przestał interesować się swoim imperium i tym co osiągnął. Narodziła się w nim próżność i gnuśność[1]. Jego ignorancja sprawiła, że mężczyzna nie był świadomy tworzonej armii składającej się z machin wojennych, na której czele stała trójka jego dzieci gotowa obalić ojca. Kiedy wrogowie oblężyli stolicę, władcę interesowały tylko kosztowności i ucieczka z miasta.  Cesarz chciał uciec przed swoimi dziećmi gotowymi go zabić[1]. Z tego powodu Sigurd I zdecydował pozostawić Henry'ego z kilkoma strażnikami na tyłach, aby zyskać sobie więcej czasu. Ostatecznie jednak trójka dzieci zdołała zabić swojego ojca. Po jego śmierci rodzeństwo zaczęło toczyć wojnę między sobą o tron Rivellonu.

Ciekawostki[]

  • Nie wiadomo czy Sigurd I wiedział, że Aurora jest smoczycą.
  • Beyond Divinity, gracz może spotkać skrytobójcę o imieniu Sigurd.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Larian Studios, „Divinity: Dragon Commander”, 2013 rok. Słowa Henrego na początku gry.
Advertisement