Divinity Wiki
Advertisement
Divinity Dragon Commander Header

Smoczy Dowódca - syn cesarza Sigurda I oraz smoczycy Aurorysmoczy rycerz , a także główny protagonista występujący w Divinity: Dragon Commander.

Osobowość[]

Osobowość Smoczego Dowódcy można wywnioskować na podstawie dostępnych opcji dialogowych. Wiadomo, że jest on czuły na punkcie tego, jak jest określany, co można zobaczyć podczas pierwszej rozmowy z Henrym. Mimo tego, posiada ogromną ciekawość godną cesarza, która najbardziej jest widoczna, kiedy rozwiązuje konflikty współpracowników lub wysłuchuje obelg na temat swojej osoby.

Historia[]

Przeszłość[]

Smoczy Dowódca był owocem romasu cesarza Sigurda I z tajemniczą kobietą Aurorą, która pewnego dnia przybyła na cesarski dwór. Protagonista dorastał w kochającej się rodzinie z daleka od pałacu, ponieważ będąc nieślubnym dzieckiem nie miał prawa ubiegać się o tron. Z tego powodu nie sięgała go polityka oraz miał zapewnione bezpieczeństwo przed intrygami ze strony prawowitej żony władcy.

Kiedy Sigurd I został zdradzony i zamordowany przez swoje ślubne dzieci wybuchła wojna o tron między rodzeństwem. Głównym manipulatorem był jednak demon Corvus, do którego zwrócili się o pomoc potencjalni imperatorzy. Istota wspierała każdą stronę w wielkim konflikcie, ponieważ karmiła się chaosem. Niedługo później przyjaciel Sigurda IMaxos widząc narastające spustoszenie postanowił skontaktować się ze Smoczym Dowódcą, by pomóc mu zjednoczyć Rivellon i tym samym utrzymać dziedzictwo smoka. Czarodziej oddał mu również w dowodzenie swój statek powietrzny o nazwie „Kruk” oraz wynajął nejlepszych generałów.

Divinity: Dragon Commander[]

Głównym zadaniem protagonisty jest ponowne zjednoczenie Rivellonu oraz objęcie tronu, tak jak niegdyś uczynił to jego ojciec, Sigurd I. Bohater ma do dyspozycji statek powietrzny o nazwie  „Kruk”  i to właśnie na jego pokładzie spotyka Maxosa, który wita go jako pierwszy i wyjaśnia, że wynajął dwóch generałów do pomocy. Oprócz tego czarodziej wyznaje, że sięgnął również po usługi Grumia, który ma dla Smoczego Dowódcy niespodziankę w postaci plecaka odrzutowego. Mężczyzna radzi, by główny protagonista porozmawiał z wszystkimi, wziął się w garść i rozpoczął swój podbój. Na koniec dodaje, że w razie pytań, będzie przebywał w komnacie królewskiej, służącej mu za gabinet.

Niedługo potem, przy mapie taktycznej, główny protagonista spotyka Henry'ego, który nie jest do niego przyjaźnie nastawiony i nazywa go „niewydarzonym bękartem”. Mężczyzna w sposób bezpośredni wyraża fakt, że nie darzy bohatera zbytnim szacunkiem. Następnie Smoczy Dowódca wysłuchuje od niego obelg na temat gnuśności i próżności Sigurda I. Henry twiedzi również, że pomaga bohaterowi wyłącznie ze względu na Maxosa, ale mimo tego, dostrzega potencjał w  smoku. Mężczyzna uważa, że być może w przyszłości zacznie darzyć szacunkiem głównego protagonistę. Smoczy Dowódca stwierdza, że posiada imię i nie jest nim „bękart”, ale według generała każdy tytuł do niego pasuje oprócz prawdziwie królewskiego. Po czym stwierdzda, że odpowiednio zwróci się do Smoczego Dowódcy, kiedy sobie na to zasłuży. Główny protagonista może wypytać generała o Edmunda. W ten sposób dowie się, że dwójka współpracowników nie darzy siebie przyjaźnią.

Wkrótce Smoczy Dowódca odwiedza Maxosa w komnacie królewskiej. Czarodziej radzi, by bohater nigdy nie wahał się zasięgnąć jego rady i nazywa go smoczym rycerzem. Oprócz tego, główny protagonista dowiaduje się, że jego doradca ciężko pracuje, badając smoczą magię, by smok mógł coraz bardziej rosnąć w siłę i nabyć nowe umiejętności. Ponadto Maxos uważa, że z własną mądrością i odwagą Smoczego Dowódcy, razem mogą osiągnąć wszystko. Bohater może zasugerować, by czarodziej opowiedział o wojnie i pokoju oraz w jaki sposób doszło do trwającego chaosu. Maxos chętnie wyjawia historię i wspomina stare czasy Rivellonu, z których wynika, że imperium było bardzo potężne. Główny protagonista dziwi się zatem, że upadło. Czarodziej wyjaśnia, że przyczyną upadku były uczucia i emocje, które są według niego bardziej zabójcze, niż setki tysięcy machin wojennych. Następnie wspomina romans Sigurda I i Aurory, który miał potężny wpływ na historię oraz fakt, że matka Smoczego Dowódcy została otruta przez Architekta – zazdrosnego, ekscentrycznego wynalazcę. Bohater wyraża chęć odnalezienia, byłego przyjaciela jego ojca i wymierzenia sprawiedliwości, ale Maxos stwierdza, że zdradzi położenie celu, kiedy nadejdzie odpowiedni czas. Na ten czas musi milczeć i błaga, by nie pytał ponownie o tę sprawę. Czarodziej wyjaśnia, że głównym celem Smoczego Dowódcy jest zlikwidowanie wrogich stronnictw oraz zniszczenie wszelkich machin, które mogą zagrozić imperium.

Advertisement