Divinity Wiki
Advertisement

Uratuj elfa Lanilora z lodowego więzienia - zadanie główne otrzymywane automatycznie w Divine Divinity, polegające na uwolnieniu Lanilora z lodowego zaklęcia.

Opis przejścia[]

W pobliżu domu Mardaneusa, gracz jest świadkiem rozmowy szalonego uzdrowiciela z Lanilorem. Współczujący elf chciał pomóc przyjacielowi, lecz padł ofiarą własnej dobroci i został uwięziony poprzez zamrożenie. Po rozmowie z ofiarą zaklęcia okazuje się, że jedynie Mardaneus może cofnąć efekt swojej magii. Następnie Lanilor radzi znaleźć sposób, który pozwoli dostać się do domu szalonego starca i wyjawia, że droga prowadzi przez piwnicę znajdującą się pod wioską Aleroth.

Na wschód od domu Mardaneusa znajduje się studnia prowadząca do podziemi. Później należy udać się na południowy zachód, do najbardziej wysuniętego pomieszczenia z drabiną prowadzącą na powierzchnię. W pobliżu można znaleźć klucz, który pozwoli otworzyć drzwi. Kiedy bohater wejdzie do domu Mardaneusa, starzec szybko nawiąże dyskusję oraz postanowi uwolnić zamrożonego elfa.

Wpis do dziennika: Wygląda na to, że jeden z Uzdrowicieli, dziwak o imieniu Mardaneus, postradał zmysły i zakuł jednego ze swych elfickich przyjaciół w lodowej kolumnie. Muszę znaleźć sposób, by uratować biedaka z lodowego więzienia. Elf poradził mi, że powinienem wkraść się do domu Mardaneusa u przekonać starego głupca, by odwrócił działanie czaru.

Ciekawostki[]

  • Jeżeli gracz będzie długo zwlekał z wykonaniem zadania, elf zostanie uśmiercony w wyniku niskiej temperatury.